در نشستی با حضور رئیس سازمان تبلیغات، مشاور رئیس جمهور و رئیس مرکز ارتباطات دولت و روحانیت، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نمایندگان ارشد دستگاه‌ها و نهاد‌های فرهنگی در خصوص کم و کیف طرح‌های قرآنی ماه مبارک رمضان و تمرکز بر حفظ موضوعی قرآن کریم بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش پایگاه خبری طلوع تعاون به نقل از روابط‌ عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمَّد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در نشست هم‌اندیشی دستگاه‌ها و نهاد‌های فرهنگی که در خصوص ویژه برنامه‌های ملی ماه مبارک رمضان، با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف در مجموعه فرهنگی شهدای هفتم تیر (سرچشمه) برگزار شد، با اشاره به پیشرفت در حوزه مباحث گفتمانی قرآنی گفت: اگر دستگاه‌های مختلف فرهنگی تبلیغی کشور در امر قرآن با یکدیگر همکاری کنند، ظرفیت موجود می‌تواند به حرکتی بی‌سابقه در طرح‌های قرآنی منجر شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان عنوان کرد: اگر در ماه قرآن شاهد رشد و پیشرفت در موضوعات قرآنی نباشیم باید خود را سرزنش کنیم.

وی همگرایی دستگاه‌های مختلف را امری مهم در موضوع توسعه فرهنگ قرآنی دانست و تصریح کرد: اینکه فضای جامعه به سمت و سوی فرهنگ قرآنی برود و اتمسفر قرآنی در جامعه حاکم شود، برای یک ماه، موفقیت بزرگی است. همچنین اگر بتوانیم اشتیاق جامعه به قرآن را با عملیات گسترده فرادستگاهی ملی و مشترک بین سازمان‌ها و نهاد‌ها بیشتر کنیم و یک خیز عمومی و جریان فراگیر ایجاد کنیم، می‌توان به طرح‌هایی با حضور میلیونی مردم اندیشید که دایره تاثیرگذاری بسیار خوبی داشته باشد.

حجت‌الاسلام قمی با اشاره به ظرفیت‌های موجود گفت: فرصت‌های زیادی در توسعه فرهنگ قرآنی توسط دستگاه‌های مختلف فراهم شده است که اگر بتوانیم با همکاری‌های بین دستگاهی ظرفیت‌های مردمی موجود در جامعه استفاده را تقویت و پشتیبانی کنیم، می‌توانیم حرکتی جهانی و پویشی بین المللی در زمینه ترویج کتاب‌الله و سبک زندگی قرآنی رقم بزنیم؛ مهمترین قدمی که باید در این مسیر برداریم، طراحی مسیری برای هم‌افزایی بین دستگاه‌هاست؛ چون وقتی توان ما به هم گره می‌خورد، رشد تصاعدی پیدا می‌کند.

حجت الاسلام قمی، حضور و همراهی مردم در اجرای طرح حفظ موضوعی قرآن را امری مهم دانست و گفت: اجرای این طرح‌ها اگر در تمام کشور به صورت گسترده انجام شود، با استقبال خوبی از سمت مردم مواجه می‌شود؛ کما اینکه در مسابقات قرآنی بجنورد که اخیرا برگزار شد، مردم حضوری فعال داشتند و شاهد برگزاری رویداد قرآنی آبرومندی در این شهر بودیم.

رئیس سازمان تبلیغات افزود: طرحی که درباره آن بررسی‌هایی صورت گرفته این است که در موضوع جزء خوانی که در ماه مبارک رمضان به صورت روزانه برگزار می‌شود، یک آیه به صورت محوری در نظر گرفته شود و با پردازش روانی و رسانه‌ای، بین مردم انتشار یافته و حفظ شده تا به برکت بهار قرآن، باور‌ها و مبانی فکری جامعه به طور ریشه‌ای تقویت شود.